wtorek, 23 października 2012

Recenzja: Dulgon Kids Schwups-Schwaps Schaum-Traum - szampon o zapachu morelowym

Jednym z elementów pielęgnacji włosów kręconych jest mycie szamponem nie zawierającym SLS/SLES. Niestety dla włosomaniaczek, nie jest to duża część polskiego rynku szamponów - wręcz przeciwnie, znikoma w porównaniu z ofertą szamponów z ww. detergentami.

Największy wybór łagodnych szamponów znajdziemy wśród tych przeznaczonych dla dzieci. Recenzowany szampon znalazłam właśnie w dziale dziecięcym. Trochę się wahałam, ze względu na to, że parę lat temu miałam wersję kokosową i podrażniła mi skórę głowy, ale morelowa ma trochę inny skład i dałam jej szansę.




Oprócz składu do kupna zachęca "bajkowe" opakowanie i słodki morelowy zapach.
Dystrybutor obiecuje: "Delikatna formuła łagodnie myje włosy nadając im jedwabisty połysk, miękkość i gładkość. Ułatwia rozczesywanie włosów, nie podrażnia." Szampon polecany jest od trzeciego roku życia.

Niestety ja się zawiodłam - po pierwszym użyciu i na początku stosowania czułam świąd skóry głowy. Po pewnym czasie był mniej odczuwalny, ale był :( Szampon jest bardzo delikatny, czasem musiałam myć włosy dwa razy, aby były dobrze umyte. Do tego włosy krócej były świeże, po paru godzinach czasem były oklapnięte i wyglądały na przetłuszczone.
Plusem jest faktyczne łatwiejsze rozczesywanie włosów. Jeśli chodzi o "połysk, miękkość i gładkość", to pod tym względem nic się nie zmieniło - myślę że te cechy zawdzięczam regularnemu olejowaniu, szampon w każdym razie nic nie zmienił na gorsze.

Wydajność jest średnia (ze względu na podwójne mycie), konsystencja żelowa, dla mnie w sam raz; opakowanie ładne, ale tylko częściowo funkcjonalne (wytłoczone "bąbelki" zapewniają lepszy uchwyt np. pod prysznicem, ale zatyczka uniemożliwia postawienie butelki do góry nogami kiedy produkt się kończy).

Podsumowując: szampon dobry dla dzieci, które nie mają skłonności do podrażnień. Ja wróciłam do Alterry ;)


Skład: Aqua, Lauryl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Cocoamphoacetate, Sodium Chloride, Polyquatrenium-7, Glyceryl Oleate, Citric Acid, Coco Glucoside, Disodium Cocoyl Glutamate, Benzyl Alcohol, Phenoxyethanol, Parfum, Potassium Sorbate, Polyquatrenium-44, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Geraniol


pojemność: 250ml, cena: 6-7zł

Dostępność: hipermarket Real, Drogerie Natura, Smyk, www.doz.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz