wtorek, 16 kwietnia 2013

Picie pokrzywy - reaktywacja

Jakiś czas temu piłam napar z pokrzywy (Kawon - w torebkach); niestety pokrzywa bardzo mocno wypłukiwała mi magnez, co objawiało się mocnym drganiem powieki :( 
Obecnie skończył mi się suplement w tabletkach - Skrzyp polny z pokrzywą EkoMedica, który zresztą chyba wiele nie zdziałał i postanowiłam nie kupować nowego suplementu, ale skorzystać z pozostałego zapasu pokrzywy.
Tym razem suplementuję magnez w postaci rozpuszczalnych tabletek i mam nadzieję, że nie będę miała żadnych skutków ubocznych ;)

Czego oczekuję: wzmocnienia paznokci, zmniejszenia wypadania włosów (obstawiam, że obecne wypadanie jest typowo wiosenne), szybszego porostu włosów (jeśli w ogóle picie pokrzywy ma na to wpływ ;) ).
Obecnie moja grzywka ma ok. 14,5cm długości, zobaczymy jaki będzie przyrost po miesiącu.
Pokrzywę piję codziennie (lub z jednym dniem przerwy jeśli zapomnę) - jedna saszetka na 250-300ml wrzątku. 
Oprócz tego zaczęłam stosować raz w tygodniu płukankę z pokrzywy podczas mycia włosów - 2 torebki na litr wody. Płukanką najpierw moczę włosy, potem rozcieńczam w niej szampon, potem używam do płukania i masuję skórę głowy tak, jak w przypadku wcierek, jednak przed nałożeniem odżywki, gdyż nie chcę dodatkowo przesuszyć włosów.

Życzcie mi dobrych efektów! :)

4 komentarze:

  1. Oczywiście trzymam kciuki! :)
    Co do pokrzywy, to czytałam, że rzeczywiście wpływa na porost i wzmocnienie włosów ;) Ale też natknęłam się na informację, że pokrzywę powinno się pić x2 dziennie, żeby zadziałało..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja na razie piję raz dziennie z ostrożności - jeszcze nie zauważyłam żadnych skutków ubocznych :)

      Usuń
  2. Powodzenia :)
    Jakiś czas temu piłam pokrzywę przez miesiąc, codziennie, i zauważyłam, że włosy stały się bardzo, bardzo lśniące :) A co do suplementacji to obserwuj, czy czasem witamin z grupy B nie wypłukuje. Magnez i tak zawsze łykam, żeby zneutralizować działanie kawy, więc tego się akurat nie obawiam... No i ja też wracam teraz do pokrzywy :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ostatnio suplementowałam B2 (skłonność do aft itp.), teraz chyba kupię wit.B compositum.

      Usuń